Customer Feedback
Feedback Analytics
 

Over AIM

Het begin

In 1982 kwam Dennis Itami, een geaccrediteerde landbouwer in de VS en twee maal uitgeroepen tot ‘Landbouwer van het jaar’, in contact met het product: tot poeder verwerkt gerstegrassap (BarleyGreen).
Hij realiseerde zich dat dit groene gerstegrassap een nieuw concept was op het gebied van hoogwaardige voedingsproducten, waarbij men zich richt op de totale voeding in plaats van op 1 voedingsstof in een product. Een product dat alle voedingsstoffen bevat die de mens nodig heeft. Hij realiseerde zich dat dit product de gezondheid en levens van mensen drastisch kon verbeteren.

Kort nadat Dennis kennis genomen had van het gerstegras product kwam hij in contact met Ron Wright. Ron was vanwege hartklachten eerder gestopt met werken en sinds kort gebruikte hij BarleyGreen met positief resultaat.

Dennis en Ron hebben de handen ineen geslagen en samen hebben zij AIM vanuit een kleine organisatie uit laten groeien tot een wereldwijde onderneming met kantoren in de VS, Canada, Nieuw Zeeland, AustraliŰ en Zuid Afrika.
Inmmiddels profiteren miljoenen mensen van het gerstegras product is er nu een productlijn van bijna 20 producten.

Innovatie leidt to BarleyLife®

Twintig jaar later is AIM begonnen met het verbeteren van  BarleyGreen.
Na jarenlang berichten van tevreden en enthousiaste gebruikers kreeg AIM steeds meer klachten over de kwaliteit en de werking van het product, terwijl de productiekosten alleen maar stegen.

AIM is daarna begonnen met een onderzoek naar een nieuwe methode om gerstegraspoeder te produceren. De eigenaars gaven opdracht onderzoek te doen naar de teelt, oogst en verwerking van BarleyGreen. Dit onderzoek nam  4 jaar in beslag. De doelstelling was een nieuw gerstegraspoeder te ontwikkelen van optimale kwaliteit en met een uitmuntende voedingswaarde.

Om dat te kunnen bereiken moest AIM zich gaan toeleggen op onderzoek, ontwikkeling en innovatie met behulp van geavanceerde technologie.
Het resultaat moest een uniek product worden: een gerstegraspoeder geteeld, getest, verpakt en gecontroleerd door AIM tijdens elk stadium van ontwikkeling.

In 2002 werd het nieuwe gerstegraspoeder ge´ntroduceerd onder de naam BarleyLife®.

Locaties van de teelt zijn belangrijk

Er zijn twee locaties geselecteerd die worden beschouwd als meest schone, groene en ongerepte omgeving: een lokatie in Canada en Nieuw Zeeland. Deze twee productielocaties zijn belangrijk omdat zij een rijke bodem, zuiver water hebben en er geen omringende fabrieken zijn.
Dennis Itami verhuisde naar Nieuw Zeeland om daar op locatie het totale proces te kunnen overzien.

In het najaar van 2001 zijn verschillende proefvelden geoogst en verwerkt tot sap. De resultaten waren wonderbaarlijk. AIM is erin geslaagd een gerstegrassap te produceren van superieure kwaliteit.

Waarom BarleyLife®?

Elke fase van onderzoek naar en de ontwikkeling van BarleyLife® werd be´nvloed door concept van ‘leven’. Er is leven in de bodem, in het zaad, in de gerst bladeren, in het geconcentreerde sap en in het poeder. BarleyLife® is de bekroning van 20 jaar ervaring, onderzoek en ontwikkeling. BarleyLife® is een erfenis voor de AIM-leden. BarleyLife® is het antwoord op Ron en Dennis' dromen. BarleyLife®’s ‘whole food’ concept is het beste antwoord op het jachtige leven en een deficiŰnte levensstijl. De resultaten en reacties van mensen zijn absoluut geweldig).

Verrijk je leven, drink BarleyLife®.